Požiadavky na tieto diely od automobilky Volkswagen sú pružnosť zmeny dizajnu pri krátkych výrobných časoch. Tieto predpoklady vedú pri konvenčných metódach k vysokým cenám za výrobu, pričom čas výroby nie je možné technologicky skrátiť pod určitú úroveň.
Za posledných niekoľko rokov nastal však rapídny vývoj a pokrok technológie 3D tlače FFF, ktorá bola pôvodne takmer výhradne používaná pre výrobu prototypov. Tento pokrok umožnil vyrábať lacnejšie, presnejšie a rýchlejšie, čoho si všimol aj Volkswagen. Pre montáž je potrebné niekedy upraviť dizajn prípravkov prakticky zo dňa na deň, čo je s touto technológiou možné. Operátor má možnosť nový dizajn vyskúšať a požadovné zmeny na tvare upraviť a takto meniť dizajn priamo v praxi.
Vo výrobnom závode Volkswagen Autoeuropa v Portugalsku testovali tento prístup už v roku 2014, pričom v súčasnosti majú až 7 tlačiarní Ultimaker priamo v závode. Pôvodný prístup bol realizovaný cez externých dodávateľov, čo ešte viac predlžovalo čas výroby.
V roku 2016 tento závod vypočítal, že ušetrili až €150 000 na prípravkoch, pričom v roku 2017 to bolo už vyše €250 000. Okrem týchto úspor je ďalším zjavným benefitom kreatívna zložka operátorov, ktorí sa aktívne zapájajú do zmeny dizajnu a zlepšovania prípravkov.
Na obrázkoch nižšie sú zobrazené konkrétne riešenia vrátane popisu:
Zdroj: 3D Hubs
Ďakujeme. Budeme vás kontaktovať do 24 hodin. V prípade ak sa neozveme (z dôvodu možnej technickej chyby) kontaktujte nás prosím e-mailom alebo na tel. čísle +421 907 319 874.
We faced problems while connecting to the server or receiving data from the server. Please wait for a few seconds and try again.
If the problem persists, then check your internet connectivity. If all other sites open fine, then please contact the administrator of this website with the following information.
TextStatus: undefined
HTTP Error: undefined
Some error has occured.
Dopyty prosíme zadávajte priamo cez Nezáväzný dopyt, pretože budeme lepšie vedieť pripraviť vašu ponuku na základe pripravených otázok: